Vad är en grafisk profil?
Ni vet vilka ni är, men gör dina kunder det? En grafisk profil är lite som en verktygslåda. Den beskriver ditt företag med hjälp av olika verktyg så som färger, typsnitt, formspråk och logotyp. Att företaget använder sig av dessa på rätt sätt är avgörande för att skapa en igenkänning kring ert företag och för att bygga ert brand. En grafisk profil ska därför vara smart och snygg men också fullproppad med värden. Dessutom ska den fungera både digitalt och för tryck.
Så arbetar vi med identitet & branding
Vi börjar med att göra en kort nulägesanalys av ditt företag och din målgrupp. Det är viktigt att vi har koll på vad ni strävar efter och vilka ni vill nå ut till. Dessutom är det ju kul att lära känna er! Bör ni uppfattas som extravaganta eller vardagliga, moderna eller klassiska? Tillsammans kartlägger vi vad ert varumärke står för. Sedan sätter våra kreatörer och designers igång. Efter några veckors tid får du en färdig profilbok med en komplett grafisk profil. Vi ger dig även förslag på hur profilen kan appliceras och användas i olika sammanhang.
Förnya din profil
Alla företag behöver se över sin logotyp och grafiska profil ibland. Världens största varumärken gör små justeringar nästan varje år för att hålla sin profil uppdaterad. Visste du till exempel att Coca-Cola har förfinat sin logotyp hela 11 gånger? På Great ser vi vår profil som något levande, som förändras i takt med att vårt företag gör det. Inte för att bygga ett nytt varumärke – utan för att förstärka det vi är och står för. Vi arbetar med re-branding och hjälper ditt företag framåt, så att din grafiska profil är modern och kommunicerar rätt.